Нещо интересно за парфюмите

Колко време трае парфюма обикновено?

Ароматите са предназначени да траят около 4 часа. При някои хора обаче ароматът може да продължи повече дори от цял ден, но ароматът на парфюма ще се промени през деня. Обикновено трябва да се ре-парфюмирате 2-3 пъти на ден, за да остане аромата цял ден. В допълнение, когато се използват повече продукти със същия аромат (душ гел, лосион и рол-он) на любимия парфюм, то аромата на вашия парфюм, ще продължи много по-дълго, до цял ден.

Защо аромата трае повече при някои хора, отколкото при други?

Хората, които имат руса или светла кожа обикновено имат суха кожа. Но етеричните масла са аромати, които се абсорбират през кожата и през хидратиращ крем. Така че, за да се задържи аромата по-дълго,е добре да се прилага хидратиращ лосион със същата миризма или неароматен хидратиращ лосион за цялото тяло, преди да се парфюмирате. Типа кожа е тясно свързан със трайността на парфюма. Мазната кожа задържа аромата на парфюма за по-дълго време. В такъв случай, ако вашата кожа е суха ще трябва да се парфюмирате по-често, защото парфюмът се изпарява по-бързо. На мазна кожа ароматът се задържа по-дълго. Използвайте лек парфюм за горещите дни. Аромата на парфюма в топлината и влажността на въздуха ще се засили. Така че, по-силните и екзотични аромати са подходящи за есента и зимата, през лятото, ползвайте по-нежни такива.

Защо едни и същи парфюм мирише различно на различните хора?

Отговорът е: тъй като кожата е различна. Химията на тялото, храна, възраст и няколко други фактора могат да повлияят на реакция на аромата с кожата. Също така, ароматът се състои от няколко естествени масла. Някои етерични масла имат афинитет към кожата и след това може да се абсорбират през кожата, а други не. Естеството на етерични масла, създава дисбаланс в реакцията на парфюма с кожата и  на това се дължи разликата в начина, по който се усеща един и същ аромат при различни хора. Вие сте чували за различните типове кожа като суха кожа, мазна и смесена кожа. Всеки един от компонентите на кожата се свързва с химикалите в парфюм по различен начин и ще я освободите по различен начин. Затова е много важно да не се купи аромат на база единствено на начина, по който като аромат ви мирише в списанието или на някой друг. Вие трябва да опитате как парфюмът мирише върху Вашето собствено тяло.

Как и къде трябва да се прилага парфюма?

Изненадващо, повечето жени са сигурни къде да слагат парфюм. Парфюмът се усеща най-добре, когато се слага на пулсовите точки. Пулс точки са местата, където кръвоносните съдове са разположени близо до кожата, което води до повече топлина през кожата. Така пулсът функционира като мини-спрейове за разпространение на аромата. Пулс точки са на китката, под ушите, в сгъвката на лакътя и коленете, зоната на гърдите, врата. Ако температурата на въздуха е висока, не забравяйте да нанесете аромат на глезените, на вътрешната страна на бедрата и коленете. Мястото, където нанасяте парфюма, е почти толкова важно, колкото и ароматът, който сте избрали.

Парфюмни групи - към коя парфюмна група спада вашият парфюм?

Парфюмът се изгражда около един основен акорд, който определя ароматната му група, а вторичните акорди определят подгрупата му. В дамската парфюмерия има четири основни типа аромати - шипрови, цитрусови, цветни и ориенталски.

Шипрови аромати : уникални композиции  на дъбов мъх, билки и природни аромат на пачули, етерични масла от бергамот, кедрово масло или боброва и редица други съставки се включват в  семейство Шипрови. Шипровия основен акорд се комбинира успешно с цветни нотки като жасмин, роза, момина сълза. Името идва от първата група на аромати на парфюмите: Chypre Coty.  Аромати принадлежат към тази група са били разделени на три подгрупи: от екзотични плодове, екзотично дърво, и екзотични животни. Шипрово-цветни парфюми са популярния Chance на Chanel, Knowing by Estee Lauder и зеления Be delicious на Donna Karan.  Шипрово-плодовите композиции се получават от комбинирането на шипровата основа с аромат на праскова или екзотични плодове. Класиките Coco Mademoiselle на Chanel, Miss Dior Cherie на Dior и Mitsouko - Guerlain принадлежат в тази подгрупа. Има още четири подгрупи на шипровите аромати - зелени шипри (Chanel N19), ароматични шипри (Aromatics Elixir на Clinique), кожени шипри и портокалови шипри. Дървесни аромати: Скритият чар на елегантност Топли и богат нотки на сандалово дърво, пачули, но и изискан вкус на кедър и ветивер, съчетан с флорални аромати прави елегантен и изтънчен парфюма от  тази  група. Групата, в която някои от съставките - сандалово дърво - са били използвани за парфюми още в древността. Семейство на дървесните аромати  е разделено на три подгрупи: цветни, плодови и съдържащи пачули.

Цитросови аромати: тези, които отдават предпочитание на цитрусовите аромати, се отличават с много добра организираност. Залог за личния успех те считат твърдата дисциплина, точната стратегия, проверената тактика. Истински перфекционисти, те обичат да планират всичко до най-дребните детайли. При това, ако едно от „звената във веригата" внезапно се скъса, това ги хвърля в истински шок: могат да бъдат избухливи и несдържани. Но минава само миг, те идват на себе си и лесно измислят 10 начина да се излезе от трудната ситуация. В любовта обичат да доминират. Неверността и предателството преживяват много мъчително. С пристрастието си към цитрусовите аромати е известен Ален Делон. Групата на цитрусови плодове - пресни и сочни: нар, лимон, портокал и бергамот. Тази група от аромати са създадени предимно за мъжете, като в момента се смята за универсална група. В зависимост от състава на парфюма семейството на цитрусови аромати са разделени на четири подгрупи: лимон, мандарина, портокал и бергамот.

Ориенталски аромати: любителите на източни аромати разбират от изкуство, ценят уединението, верни са на традициите. Сред тях често се срещат личности, увлечени от колекциониране на антики. В тълпата може да се разпознаят по ефектната външност, крещящите аксесоари. Речта им изобилства от изискани епитети и термини като „постмодернизъм" и „маниеризъм". При това са достатъчно образовани, за да знаят какво означават те. Що се отнася до личния живот, то даже при скромни природни данни те са способни да го превърнат в причудлив пърформанс. Поклонници на източните аромати са били Пабло Пикасо, Анна Ахматова.

Неописуемата сила на чувствения аромат

Парфюмът е чувствен и съблазнителен с топли и екзотични цветни нотки, предназначени предимно за жени. Това са силни парфюми, чиято дълбочина идва от упойващата миризма на мускуса, ванилията и скъпоценната дървесина, съчетани подходящо с екзотични цветя или подправки. Тази група често се нарича амбра, и името му идва от известния парфюм Coty'ego Francois - L'Ambre Античен (1905 година). Нотката на сладка ванилия, пикантен аромат на канела, аромат на плодове и пикантния аромат на кардамон - класическа композиция и свеж аромат. Групата включва три подгрупи: Ориенталско-цветни, пикантни и амбрата. Ориенталско-цветните парфюми имат традиционната основа от сладки, пудрени миризми с цветeн или цветно-подправков завършек (като карамфил). Изключително харесвани от тази подгрупа са The One - Dolce & Gabbana, Flower by Kenzo, Euphoria - Calvin Klein, трудната за намиране в България Black Orchid на Tom Ford. През миналата година беше анонсиран Givenchy - Ange ou demon, олицетворяващ дуалистичната природа на нашия свят, разкъсван между добро и зло. Подсилена с канела, индийско орехче или карамфил, ориенталската основа води до групата на непогрешимо оригиналните и специфични ориенталско-подправкови парфюми като Opium на Yves Saint Laurent, вечния Coco на Chanel и Kingdom - Alexander Mc Queen. Ванилията и класическата амбра подчертават и акцентират оригиналните ориенталски миризми. Сред ориенталско-ванилените аромати са Allure - Chanel, Hypnotic Poison - Dior, Angel - Thierry Mugler, "L" - Lolita Lempicka и класиката Shalimar на Guerlain, който е създаден през 1925 година, вдъхновен от градините на Шалимар и голямата любов на императора, създал ТаджМахал. И накрая последната подгрупа на ориенталските аромати - ориенталско-дървесните. С богата нотка на сандалово дърво или суха нотка на кедър - Samsara на Guerlain, Hypnose - Lancome, Alien - Thierry Mugler, Sensi - Armani и Le Baiser du Dragon на Cartier.

Цветни аромати: ако използвате аромати от тази група, то вие сте приятен за общуване човек. Надежден приятел и верен другар, макар че близките ви приятели не са чак толкова много. Вие изпитвате страст към красивите вещи, оригиналния декор и непременно колекционирате нещо. Където и да се намирате, вие внасяте собствена нотка и даже към изпълнението на ежедневните си работни задачи се стремите да намерите необичаен подход. Пред шумните вечеринки предпочитате уютната домашна атмосфера, която благодарение на вашия творчески подход никога не е еднообразна. Емоциите имат аромат на цветя ...

Най-голямата парфюмна група са ароматите, базирани на цветна основа. От една страна са най-популярната, а от друга - най-разнообразната група. Това е уникална група, което се отличава не само съставът на отделните композиции, но и интензивността на тяхната миризма. Композиции от жасмин, роза, момина сълза, иланг-иланг цвете, тубероза, ирис и виолетово и гардения създадат реални букети цветя, предназначени предимно за жени. Тази група аромати е разделена на пет подгрупи: плодова-цветна, цветно-ориенталски, мосрско-цветни, цветно-зелени и цветно-алдехидна. Алдехидите са химични вещества, които сами по себе си нямат приятен аромат, а се използват да подсилят или придадат елегантна острота на парфюма.

Флорално-алдехиден парфюм е абсолютният номер едно в продажбите за всички времена, легендарния Chanel №5 от 1925 година с майска роза и жасмин от Гра. Основния цветен букет, съчетан с връхни морски нотки, дава групата на свежите, летни цветно-морски парфюми, като Omnia Crystalline на Bulgari, L'eau d'Issey for women - Issey Miyake, Cool Water Woman - Davidoff, Into the Blue - Escada. Цветния аромат, комбиниран с вкусни плодови нотки е особено актуален в парфюмерията от 1995 година насам. Ябълка, праскова, пъпеш, малина се усещат ясно и приятно дразнят обонянието. Групата е голяма, цветно-плодови парфюми са Nina - Nina Ricci, Red delicious - DKNY, Light Blue - D&G, Delices - Cartier. Четвъртата подгрупа идва от добавянето на зелена нотка към цветното сърце на парфюма. Тя придава известна острота, свежест и навява асоциации с прясно окосена ливада. Типична съставка на цветно-зелените парфюми е галбанумът, смолата на вид растение, което се среща в Ирак, известно от дълбока древност като подправка и наркотик. За по-съвременно и дълбоко звучене към цветната основа могат да се добавят дървесни или мускусни нотки. Нежността и свежестта на крайния резултат в никакъв случай не страдат от това, а напротив. Цветно-дървесни парфюми са Rumeur - Lanvin, Amour by Kenzo, Lovely - Sarah Jessica Parker, Noa - Cacharel. Останалите пет подгрупи са резултат от акцентирането на определен цветен аромат в букета, например жасмин във връхната нотка за по-елегантно усещане в Pure Poison - Dior или London - Burberry. За жизнерадостно пролетно настроение, винаги актуалната в парфюмерията момина сълза в Pleasures на Estee Lauder и разбира се, Diorissimo на Dior. Ключова връхна нотка от рози и виолетка, сега широко използвана, е въведена от Paris на YSL. Парфюми със силен акцент на роза са Tresor - Lancome, Love in Paris - Nina Ricci и Rock n' Rose Valentino. Уникална чувственост и нежност се постига с подсилването на аромата на тубероза. Цветно-туберозна композиция имат Armani Code for her, Amarige - Givenchy, Eden - Cacharel и Poison на Dior. Последна е подгрупата на цветно-карамфилените парфюми. На почитателките на парфюмерията са добре познати Miracle - Lancome и L'Air du Temps - Nina Ricci.  

КОМПОЗИЦИЯ НА ПАРФЮМИТЕ - какво съдържат парфюмите?!

Амбра

Веществото от животински произход, която е секрет от стомашно-чревния тракт на морски бозайници от разред Китоподобни, застрашени от изчезване. Балсам от храносмилателната система напомнящ аромата на мускус и се използва главно за стабилизиране на състава. Сега обаче се заменя със синтетични химикали. 

Анасон  

Това е едногодишно растение и се проявяват най-вече в Южна Азия, но също и в някои региони на Европа. Самото растение е с много интензивен и характерен аромат - донякъде напомнящ на кимион, но в сравнение с него по-интензивен и сладък. Парфюми се  получечават от анасоново масло. 

Бергамот

Има негодни за консумация оранжеви цветове, расте в много части на света, включително и в южната част на Италия, Западна Африка и в Мароко. Ароматни масла, извлечени от плодните дръвчета се използва в парфюмерията от осемнадесети век. Интересното е, че за производството на 1 килограм бергамот трябва най-малко 200 килограма плод!

Кедър

Това е дърво се среща в планинските райони. В парфюмерийната индустрия използва масло, извлечени от него. CYBET (Musk cybetowe) - Отново една от съставките от животински произход. Това е вещество, което е цивета секрети жлеза - за диви бозайници, живеещи в районите на Африка. Малки количества вещества, като алкохол, тинктури се използват за по-тежки, но сладка папрат.

ДЪРВО GWAJAKOWE (Guaiacum officinale)

Той се разсте главно в Централна Америка, едно вечнозелено дърво. За целите на използваните парфюм се извлича от дървото  масло gwajakowy - малко като смес от различни вкусове чай и дървен материал. 

Сандалово дърво

Много популярена съставка и се използва в много парфюми. Извлечена от сандалово масло има изключително широк спектър от приложения: тя се използва в ароматерапията, както и за грижите за дехидратиран и суха кожа. Той е сладък и има леко мускусенна нотка.

Евкалипт

Едно вечнозелено дърво или храст растат в Австралия, Тасмания, Тимор и Нова Гвинея и Филипините. В парфюмерийната индустрия е високо ценено етеричното масло получено от листа и клонки на евкалипта

FIOŁEK

Много популяренo растение, включващo повече от 800 разновидности. За производството на парфюми са използвани главно листата на растението. Цветята са изключително сладки и с интересен аромат, поради липсата на суровини в достатъчни количества, често се заменя със синтетични химикали.

Galbanum

Изключително траен aромат, получен от храст растящ в Близкия изток. Характерно за galbanum е малко по-мускусен аромат, подходящ за композиции с извънредна свежест.

Гардения 

Популярни декоративни храсти с бели цветя с много силен и сладък аромат. 

Здравец 

Расте в Европа (Южна Франция), както и в други страни (Мароко, Египет, Китай, Мадагаскар) едногодишно растение с свеж и зелен аромат. Използва се за производство на парфюми, като маслото се извлича от цветя, стъблата, листата и пъпките на това растение.

HIACYNT

Получено от няколко азиатски целогодишен с доста силен и тежък, но сладък вкус. За парфюмите се извлича масло от цветето.

Ирис

Един от най-скъпият парфюм в света: да се произвеждат само 100 грама еретрично масло се използва 40 тона от коренищата, и процеса на добиване на маслото  - от момента на сушене на коренищата, за складиране, пилинг, готвене и пресоване - отнема повече от 2 години. Коренищата на ириса са подходящ състав за неуловим аромат.

Хвойна

Иглолистни храсти, най-често се използва за придаване сладникав аромат на парфюма.

Жасмин

Тип на храст или катерач с големи, бели, жълти и розови цветове, използвани от фирмите, които произвеждат парфюми. Жасмина е един от тези аромати, които все повече се заменя с вещества от синтетичен произход. Нужни са 7.6 милиона цвята, за да се извлече 1 килограм жасминово етерично масло. Цветовете на жасмина са много нежни, но той често е определян като Kраля на ароматите или Kраля на етеричните масла.

Кардамон

Трайни видове, настъпили на Индийския континент, Шри Ланка, Китай и Индонезия. Това е една от съставките на парфюмите, който са били използвани в Древен Египет, но вече не. Това е също един от най-скъпите в света - след шафрана -  растения и подправки. Подходящи парфюми с плодови и пикантни аромати.

Боброва  

Съдържанието на много силна миризма отделяна от жлези на бобрите в Канада и Сибир. В парфюмерийната индустрия, боброва е използван за определяне на миризми. Боброва в състава на парфюма дава остър и чувствен аромат.

Кориандър

Широко отглеждани растения в Европа, като етеричните масла са подходящи композиции и придават изключително интензивен и пикантен вкус.

KONWALIA

Растения, чиито бели цветя излъчва силен, свеж мирис. Етерични масла, извлечени от растения, които се използват най-често за флорални композиции.

Кумарин

Съдържанието на миризма на прясно окосено сено, срещащи се в трева и растения.

Лавандула  

Много популярен растение, включваща около 30 вида. Лавандулово масло се произвежда от сухи цветя , използва се главно в производството на о'де колони. Заслужава да се отбележи, че за да получи един килограм лавандулово масло е необходими 180 кг цвят на лавандула.

Магнолия 

Расте най-вече в тропическите и субтропическите райони. Дава много сладък и силен аромат на парфюмите.

Мандарини

Изключително популярен, известен със своите сочни плодове дърво или храст, отглеждани главно в Япония, Бразилия и Южна Съединените щати и в Средиземно море. Както всички цитрусови плодове има освежителен мирис и леко сладка нотка.

Манго - Тропически плодове

Дървото расте главно в Индия и Индокитай. Използва най-често в плодови композиции, всежи и малко по-мускусни нотки.

МЪХ на ДЪБ

Това растение се отглежда главно на Балканския полуостров и Мароко. Тя е основен елемент от шипровите аромати. Често се заменя със синтетични химикали.

Мента

Етерични масла, извлечени от мента придават освежаващи и охлаждащи нотки  на парфюмите.Ментовото масло се получава от увехналата и окосена ментова трева чрез дестилация.

MIMO

Тропическо растение с произход от Южна Америка, много деликатен и много трайен аромат. Използва се в парфюмите, за да добави вкус на сладко и студено. 

Мирта

Храсти отглеждани в Етиопия, като маслото се събира от точкуване на младите клонки смирна. Това е една от най-старите аромати в света, които се използват главно в мъжките продукти. Тя се характеризира се с топло, остра миризма, с горчив нотка.

NARCYZ

Тип трайни насаждения, срещат се в повече от 20 вида, главно в страните от Средиземноморския регион и Азия. Има силен цветен аромат.

NEROLI

Това е масло, направени от цветовете на горчив портокал. В парфюмерийната индустрия се използва в повечето цветя парфюми - стреми се да смекчи аромата като му придава леко сладък вкус.

OSMANTHUS

Храст с произход от Югоизточна Азия. Маслото се извлича от цветята, от една страна е малко тежък аромат от друга - дава на сладост в състава на парфюма.

Пачули

Расте във Филипините, Индонезия и Китай. За парфюмите се използват маслата извлечени от стъблата и листата. Той е сладък, билков-естествен аромат.

Муск

Маслото се добива от кози жлези, които живеят в Тибет, Непал и Китай и Япония. Въпреки че първоначално напомня миризма на амоняк и той не е приятен, когато се комбинира с разтвор на алкохол се получава различен аромат. Муск се използва предимно за подсилване на аромата. Все по - рядко обаче се използва, защото няма достатъчно суровини от него и се заменя със синтетични вещества.

Роза Дамасцена

По-често срещаните видове от роза се отглеждате  в Турция, България, Египет и Мароко. За производството на един килограм масло, е необходимо колкото от 3 тона цвят. Розата намира приложение във всички композиции на парфюмите.

РОЗА STULISTNA

Най-скъпите сортове рози, отглеждани в Южна Франция. Тя е с много ароматни, пълна с цветове. Поради високата цена използването и в парфюмите е изключително рядко. Тубероза - Растения с произход от Мексико, с бял цвят и много тежко и чувствено уханни цветя. В момента то се отглежда в Индия, Мароко и Египет. В парфюмерийната индустрия се използва масло от това растение.

ВАНИЛИЯ

За родина се смятат Мексико и околните зони - там са единствените опрашвачи на това растение. В останалите части по света, където тя се отглежда, този процес се извършва изкуствено и се отглежда предимно в тропиците. Придава на парфюма приятна сладка нотка.

Ветивер

Отглежда се в Индонезия, Китай, Хаити и Бразилия. Ветиверовото етерично масло има силно успокояващо и отпускащо действие. Много силен афродизиак.Притежава свойства, подобни на действието на човешките хормони - естроген и прогестерон.

Иланг иланг

Тропическо дърво среща главно в Югоизточна Азия и тропически страни. В парфюмерийната промишленост се използват етерични масла, получени от цветя на това дърво. Маслото от Иланг иланг в момента е един от най-важната суровина за парфюмерийната индустрия. За да се получи един килограм парфюм есенции са необходими до 50 кг на цветя.


Въведете потребителското си име на латиница и парола за достъп!