Най-влиятелните световни модни марки

Представяме Ви някои от най-влиятелните световни модни марки:
 

Най-влиятелните световни модни марки - Луи Вюитон, ХермесЛуи Вюитон (Louis Vuitton)
Приблизителна стойност - $,74 милиона
Френската фирма за луксозни кожени стоки Луи Вюитон няма равна на световния моден пазар. Крахът на американската икономика, колебанията на долара, банковите кризи в Европа - нищо не е в състояние да попречи на възхода на гиганта, който уверено се разраства и обхваща все повече и повече нови пазари. Неотдавна марката започва да развива активно нова линия на продукция, която не е предназначена за градските любители на модата, а за заможния пътешественик.
Миналата година модната къща предприе необичаен маркетингов ход, като обяви, че за първи път в своята история ще лансира рекламна кампания по телевизията. Спотът трае 90 секунди и се излъчва във Франция, Испания, Индия и Япония.
 

Хермес (Hermes)
Приблизителна стойност - $9,63 милиона
Както и в случая с Луи Вюитон, историята на тази марка е тясно свързана с историята на едно семейство. Но потомците на основателите и до днес притежават 29% от акциите на компанията, което, по оценката на експертите, позволява на бренда да поддържа отлична репутация и да се разраства.
Освен привързаността си към традициите, марката се слави с високо качество на ръчна изработка и материалите, от които се правят всички аксесоари. И въпреки че най-евтината чанта от знаменитата серия Бъркин струва около 8000 долара, фенки на френската модна къща са в състояние да се редят на опашка, за да се домогнат до желаната чанта.
Неотдавна стана ясно, че Hermes се гласи да закупи марката за бижута Asprey. Френската модна къща, за която работи Жан-Пол Готие, се радва на високи продажби, въпреки световната икономическа криза, като данните за първите шест месеца на година показват, че оборотът й се е увеличил с над 7% до 874.9 милиона евро.
 

Най-влиятелните световни модни марки - Гучи, Картие, ШанелГучи (Gucci)
Приблизителна стойност - $9,34 милиона
Милиони жени по света са луди по марката Гучи. Мадона, Гуинет Полтроу, както и редица други хайлайф знаменитости носят дрехи, очила, обувки, чанти, часовници Гучи. Марката си е спечелила славата на блясък и шик, еманация на невероятния италиански усет за дизайн и мода.
Империята се ражда от едно малко ателие през 1902 г. През 1947 г. има 14 магазина и 46 бутика в Европа и Америка. През 1980 г. Гучи открива огромен магазин на 5-то авеню, в който влага 12 милиона долара, половината от които за картини, украсяващи четвъртия етаж, наречен галерията Гучи. Вип клиентите на Гучи получават платинен ключ за галерията.
 

Картие (Cartier)
Приблизителна стойност - $9,29 милиона
Сред производителите на украшения, безусловно Картие е най-известния и най-авторитетния по цял свят. Тайната е в това, че никога не се осланя на постигнатото. Началото е през 1847 в Париж. Основоположник на империята е Луи-Франсоа Картие, който предава тайната на занаята на своя син Алфред. Миналата година бижутерската верига откри бутик и в България, като за откриването специално пристигна 35-годишната известна американска стрийптизьорка и бивша съпруга на Мерилин Менсън - Дита фон Тийз.
 

Шанел (Chanel)
Приблизителна стойност - $8,67 милиона

За разлика от влиятелните си съперници, този бренд винаги успява да се задържа на гребена на вълната, без при това да му се налага да води преговори за сливане с други концерни. Шанел по старому си остава частна компания, която обаче не отстъпва по нищо на далеч по-мощни конкуренти. Постоянно разширявайки своите козметични линии, компанията съхранява преданите си клиенти, и привлича нови потребители. Най-добре, както може да се очаква, вървят работите на подразделението за облекла. За миналата година марката е продала с 20% повече дрехи, отколкото в предишната. Преди три години модната къща даде 30 милиона долара за завъртането на рекламен спот на парфюма Шанел No5 с участието на актрисата Никол Кидман.
 

Най-влиятелните световни модни марки - Ролекс, Хенеси, АрманиРолекс (Rolex)
Приблизителна стойност - $6,28 милиона

Не е странно, че именно часовниците с тази марка са най-чест обект на фалшификация по цял свят. Изделията ролекс носят на компанията доход от 3 милиарда долара ежегодно, а ръстът на благосъстоянието и в страните от Изтока обещава на швейцарските часовникари огромен приток от нови клиенти и, съответно, пари.
 

Хенеси (Hennessy)
Приблизителна стойност - $5,4 милиона

Тази марка влиза в състава на холдинга LVMH, който държи и лидера в списка - Луи Вюитон.
През 1765 година ирландския аристократ Ричард Хенеси (Richard Hennessy) основава във френския регион Коняк търговска фирма за производство и доставка на бренди и скоро започва да работи за крал Людовик XV. За услугите, които правил на кралския двор, получва земя, на която основава легендарната си компания. През 1817 година Ричард доставя Нennessy V.S.O.P. на крал Дродж IV и завладява сърцата и взискателната британска аристокрация. Особено в Китай спиртните напитки с тази марка са символ за богатство и благополучие, и нито една сватба не минава без бутилка Хенеси на масата.
 

Армани (Armani)
Приблизителна стойност - $5,12 милиона

В продължение на няколко години собствениците на холдинга, в който влизат и Луи Вюитон и Хенеси, се опитват да сложат ръка и върху марката Джорджо Армани. Но това засега не се получава.
Вярвам, че елегантността е ключът към постигането на визия, която да не се поддава на времето - нещо, което няма дата и не те датира. Аз отдавам своя успех на тази философия. За мен стилът е по-важен от преходните тенденции, казва знаменитият дизайнер, който продължава да е една от най-големите модни икони. Растящите доходи позволиха на Армани да открие ново производство и мрежа от едноименни хотели и места за СПА-процедури.
 

Най-влиятелните световни модни марки - Моет Шандон, ФендиМоет Шандон (Moet & Chandon)
Приблизителна стойност - $4,95 милиона

Историята започва през 1743 г. с Moet & Chandon, днес най-големият производител на шампанско в света. По време на царуването на Луи XV и на разточителните пиршества във Версай поръчките на вината нарастнали бързо. Новината за успеха и популярността на чудния еликсир от Шампан се пренесъл чак в САЩ. Внукът на Клод Моет - Жан-Реми, снабдявал с шампанско елитни клиенти от ранга на Томас Джеферсън и Наполоен Бонапарт. Chandon се появява към първоначалното име на шампанското след като Жан-Реми оставил като наследство империята на сина си Виктор и зет си Пиер-Габриел Шандон през 1832 г. Най-популярният бранд на империята, шампанското Dom Perignon, получава името си от бенедиктския монах Пиер Периньон, който изобретил тайната на искрящото вино. През 1971 г. Moet & Chandon се сливат с Hennessy Cognac, а през 1987 г. към империята на лукса се присъединява и Louis Vuitton. Тогава конгломератът достига гигански размери в позиционирането си на пазара на лукса и става известен с абревиатурата LVMH: Moet Hennessy Louis Vuitton.

Неотдавна брендът направи продукцията си още по-бляскава, като пусна шампанско в бутилки, украсени с камъни Сваровски.
 

Фенди (Fendi)
Приблизителна стойност - $4,67 милиона
През 2005 г. собственикът на най-голямата модна групировка в света ЛВМХ Бернар Арно даде подарък от 25 милиона долара за осемдесетия рожден ден на къщата Фенди. Тя е част от неговата уникална империя и е забележителна преди всичко с рекордните цени на известните си кожени палта и аксесоари от този материал.
В края на 90-те една чанта Fendi, се превърна в символ на разкоша, благодарение на четирите героини от Сексът и градът, които бяха представени като заклети фенки на Fendi. Лимитираната серия Fendi Beaded Baguette Bag съдържа 40 екземпляра, всеки от които е със специален сериен номер. Тузарската чанта, както всяка друга емблематична чанта, може да бъде намерена само в бутиковите магазини на Fendi, а цената й е 6670 долара.
 

Прочетете подобни статии от Лайфстайл теми за Всички:
Класическите часовници
Бижутата от перли, злато, сребро, платина, кехлибар, слонова кост, емайл, дърво, пластмаса
Модните тенденции, към които не трябва да се придържаш - съвети за стилния мъж
Задължителните дрехи и аксесоари в мъжкия гардероб
 

Вижте и други публикации в Авантюра БГ:
Запознанства и авантюри
Запознанства и страст
Запознанства и горещи емоции
Секс запознанства
Сериозни запознанства
Запознанства с цел брак
Запознанства с приятели
Запознанства и забавления
 


Въведете потребителското си име на латиница и парола за достъп!